هفده مکان خطرناک در گستره وب - قسمت اول
پایگاه خبری تحلیلی تکنولوژی و فناوری
انعکاس آخرین اخبار از دستاوردهای تکنولوژی و فناوری روز دنیا

تا به حال فکر کرده اید سایت هایی که حتی تصورش را هم نمی کنید، می توانند به سیستم کامپیوتر شما آسیب برسانند! اینترنت مانند میدان مین است. یک لحظه غفلت، موجب دردسرهای بسیاری می شود.
گاهی اوقات تماشای عکس های جسیکا آلبا، خواننده معروف، ممکن است به نابودی کامپیوتر شما بیانجامد...! گاهی آن نتیجه جستجوی گوگلی که به نظر می رسد که پاسخ تمام سوالات شما را در خود دارد ممکن است چیزی نباشد جز ایجاد یک دردسر شدید رایانه ای برای شما! و بالاخره بعضی وقت ها سرگرمی که از تماشای یک ویدیوی خنده دار و مفرح نصیبتان می شود ممکن است ارزش آن بدبختی که منجر به آلودگی سیستم شما به انواع بدافزار ها می شود را نداشته باشد...
ما در این مقاله به شما اطلاعاتی می دهیم که تاحدی سایت های خطرناک را تشخیص داده و اقدامات لازم برای امنیت بیشتر را انجام دهید. یک گروه تحقیقاتی، وب سایت های مختلف را آزمایش و آنها را بر اساس میزان آسیب رسانی شان طبقه بندی کرده اند:

 

01-threat_levels_original.gif

 

تهدید اول – فایل های فلش مخرب که می تواند کامپیوتر شما را آلوده کند.
مکان:
وب سایت هایی که از محتوای مبتنی بر فلش استفاده می کنند.

yellow_original.jpg متاسفانه نرم افزار گرافیکی ادوبی فلش در کنار همه مزایایی که دارد، در سال های اخیر به یکی از اهداف بزرگ بدافزارهای مخرب تبدیل شده است، که این امر شرکت ادوبی را مجبور به انتشار وصله های امنیتی مکرر برای محصول خود کرده. اما یکی دیگر از خطراتی که ممکن است در مورد آن چیزی نشنیده باشید مربوط به کوکی های فلش است. کوکی های فلش بیت های کوچکی از اطلاعات هستند که طراحان فایل های فلش می توانند از آن برای ذخیره کردن تنظیمات مربوط به فایل فلش، در میان چیزهای دیگر استفاده کنند. اما مانند کوکی های معمولی، کوکی های فلش نیز قادر به ردگیری سایت های بازدید شده، نیز می باشند. از همه بدتر آن که، هنگامی که شما کوکی های مرورگر خود را حذف می کنید، معمولا کوکی های فلش پاک نمی شوند.
اگر مجبور به استفاده از این سایت ها هستید: برای حفظ امنیت خود در برابر تهدیداتی که مبتنی بر فلش هستند از به روز بودن پلاگین های فلش مرورگرتان مطمئن شوید. می توانید پلاگینِ Flash را طوری تنظیم کنید که پیش از دانلود هرگونه کوکی فلش، به شما اطلاع دهد.

 

تهدید دوم – لینک های کوتاه شده که ممکن است کاربر را به جاهای خطرناک منتقل کنند
مکان:
توییتر(Twitter)
orange_original.jpg توئیتر مکانی است که سازنده گان بدافزار و ویروس عاشق آن هستند، به خصوص از زمانی که سرویس کوتاه کردن آدرس های اینترنتی (URL) در آن باب شد. این سرویس آدرس های بلند اینترنتی را می گیرد و مدل های کوتاه تر را جایگزین آنها می کند تا تعداد زیادی از کاراکترهای مجاز یک تویت اشغال نگردد.
پنهان کردن آدرس بدافزار یا ویروس میان URLهای کوتاه شده بسیار آسان است. آدرس کوتاه شده ای که بر فرض مثال قرار است شما را به یک سایت جالب هدایت کنند، ممکن است تروجانی خطرناک در درون خود داشته باشد.
اگر مجبور به استفاده از این سایت ها هستید: روی اینگونه لینک ها کلیک نکنید. اگر به نظرتان مورد جالبی است و اصرار دارید که این ویژگی سرگرم کننده توییتر را از دست ندهید، می توانید از نرم افزارهای کلاینت توئیتر استفاده کنید. TweetDeck و Tweetie این امکان را به کاربر می دهند که پیش از ورود به لینک مودنظر، پیش نمایش آن را ببیند.
بعضی از سرویس های کوتاه کننده لینک مانند Bit.ly، لینک های مشکوک را تا حدی فیلتر می کنند. TinyURL هم سرویس پیش نمایش صفحه کامل دارد که می تواند به شما در حفظ امنیتتان کمک کند.

تهدید سوم – ایمیل های کلاهبرداری و فایل های ضمیمه آنها که سبب فریب کاربر و نصب بد افزارهای مخرب یا سرقت اطلاعات شخصی کاربر می شوند.
مکان:
صندوق پست الکترونیک کاربر
yellow_original.jpg داستان ایمیل ها و پیوست های ویروسی چیز جدیدی نیست. خلافکارهای سایبری و دزدهای اطلاعات سال ها است که در دنیای مجازی وجود دارند و هر روز پیشرفته تر از قبل می شوند. در برخی موارد تشخیص نادرست بودن ایمیل ممکن نیست. آنها اینقدر خوب کار خود را انجام می دهند که بدون توجه و دقت بسیار، نمی توان ویروس بودن شان را تشخیص داد.
اگر مجبور به استفاده از آنها هستید: هیچ گاه به ایمیل های ناشناسی که با موضوعات اغواکننده به دست تان می رسد، اعتماد نکنید. معمولا در این ایمیل ها لینکی وجود دارد و از کاربر می خواهند روی آن کلیک کند. به هیچ وجه این کار را نکنید. در عوض اگر مشاهده آن لینک اینقدر ضروری است، مستقیما به سایت گفته شده در ایمیل مراجعه کرده و اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

 

تهدید چهارم – بدافزارهای مخفی در فایل های ویدیویی ، موسیقی ، یا نرم افزارهای دانلودی
مکان:
سایت های تورنت و به اشتراکگذاری فایل
red_original.jpgسایت های به اشتراک گذاری مثل BitTorrent که معمولا فایل های موسیقی، فیلم و نرم افزارها را بدون رعایت کپی رایت در اختیار کاربران میگذارند، محل مناسبی برای دزدان اینترنتی هستند، زیرا هیچ کس فایل های دانلودی را از لحاظ سلامت بررسی نمی کند. عموما کاربران تصور می کنند در فایل هایی که خودشان انتخاب و دانلود می کنند، نمی تواند ویروس وجود داشته باشد. اما به گفته یکی از محققان و استادان دانشگاه هاروارد به نام بن ادلمن، سایتهای به اشتراکگذاری خطرناک ترین محل های آنلاین هستند زیرا هیچ گونه فرم تجاری یا مدل کسب و کار ندارند.
اگر مجبور به استفاده از آنها هستید: احتمالا بهترین راه برای جلوگیری از بروز خطر، خط کشیدن دور سایت های تورنت به طور کامل و بازدید نکردن از آنها است. اما اگر مجبور شدید، از کامپیوتر دومی برای بازدید استفاده کنید تا از سیستم اصلی خود محافظت کنید. روی آن سیستم از نرم افزار آنتی ویروس استفاده کرده، و همواره آن را به روز نگه دارید. پیش از باز کردن فایل های دانلود شده آنها را اسکن کنید و بهتر است چند روزی بازشان نکنید. تشخیص و حذف بدافزارهای جدید می تواند سخت و پیچیده باشد، اما تاخیر در باز کردن فایل ها ممکن است سبب گردد نرم افزار آنتی ویروس با به روز رسانی خود فایل های ضروری را از سرورش که مدام برای بدافزارهای جدید به وصله های امنیتی مجهز می شود دریافت کرده و به خوبی آماده مقابله با بدافزار نوظهور گردد. اگرچه شاید آلودگی ها به طور کل نابود نشوند.

 

تهدید پنجم – بدافزارهای مخفی در عکس ها یا ویدئو های غیر اخلاقی
مکان:
سایت های معمول هرزه نگاری
yellow_original.jpg سایت هایی که محتوای غیر اخلاقی بین کاربران منتشر می کنند معمولا به داشتن امنیت کمتر نسبت به سایت های انتشار فیلم و عکس معمولی شهره اند، اما این مسئله تمام حقیقت نیست. "شکی نیست که بازدید از وب سایت هایی که اعتبار و جایگاه درستی ندارند، به طور کشنده ای خطرناک است. اگر شما به بازدید از یکی از این جور سایت ها عادت کنید، این امکان به طور حتم وجود دارد که دیر یا زود در برخی موارد مورد حمله قرار خواهید گرفت"، این بخشی از سخنان راجر تامسون (Roger Thompson)، افسر ارشد پژوهشی در شرکت امنیتی AVG طراح انتی ویروس معروف AVG است. او در ادامه می گوید: "متاسفانه، دور ماندن از آن دسته از سایت ها به خودی خود شما را از خطر دور نگه نمی دارد، زیرا سایت های عادی و اخلاقی نیز بیشتر اوقات بعد از هک شدن، به عنوان طعمه برای جلب قربانیان و حمله به سرور ها استفاده می شوند."
اگر مجبور به استفاده از آنها هستید: به هیچ وجه سراغ چنین سایت هایی نروید، زیرا خطر همیشه در کمین شما است. استفاده از ابزاری مثل LinkScanner از AVG و و SiteAdvisor از مک آفی (یا SiteAdvisor برای فایرفاکس) می تواند به شما کمک کند تا حدودی از شر سایت های مخرب در امان بمانید. ضمنا استفاده از رایانه ثانویه هم فراموش نشود.


مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس


شارژر خورشیدی موبایل Police

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 9 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 258873
تعداد مطالب : 241
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس